14:12

Sernik nowojorski na niedzielę

Znalazłam w sieci przepis  na    SERNIK NOWOJORSKI   a,że serniki lubię ,chociaż nie zawsze mi wychodzą -więc zaryzykowałam

Składniki

100 g herbatników i 50 gram masła , bowiem taki ma być spód\

Masa
  • 450 g serka typu Philadelphia (nie musi być dokładnie Philadelphia; ja używam do tego serka „Mój ulubiony” z Wielunia)
  • 125 g cukru pudru
  • 1,5 łyżki mąki pszennej tortowej
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 150 ml kwaśnej śmietany (ja dałam 18%)
  • 1 łyżeczka otartej skórki z cytryny
Polewa ale...chyba nie zrobię bo nie będzie już na czym






  • 150 ml kwaśnej śmietany (18%)
  • 1,5 łyżeczki soku z cytryny
  • 1 łyżka cukru 
  •            
    zblendowałam herbatniki z masłem
  •                                    
    wyłożyłam małą foremkę .Na spód dałam papier a boki wysmarowałam masłem
  •                                           
    i do lodówki
  • Pozostałe składniki do miski i miksowałam na wolnych obrotach dodając jajka, sok z cytryny i skórkę
  •                      
                                   piekarnik miałam nagrzany do 180 st. Na dolną półkę  położyłam miskę z gorącą wodą    a na środkową foremkę
  •                          
    w 180 stopniach piekłam 10 minut a potem jeszcze 70 w 110 st. Po tym czasie zajrzałam i zwątpiłam
  • Sernik był biały, nie wyrośnięty. Spanikowana poszukałam informacji i okazało się, że tak ma być.  Nie wyrósł bo nie było ubitych białek a jasny bo piekł się w  niskiej temperaturze .Studziłam go w piekarniku
  • Powinien jeszcze dojrzewać całą noc żeby nabrać odpowiedniej konsystencji ale tego wczoraj nie doczytałam. Nie moja natura czekać tak długo i jak tylko ostygł ukroiłam.
  • Wrażenia smakowe nie do opisania. Jest wspaniałe, kremowe, lekko kwaskowate  i ....wejdzie do moich wypieków.






12 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis:)))sernik wyglada pysznie a jeszcze tak pięknie podany musi smakować wybornie:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę kiedyś spróbować, tylko jak tu schudną, kiedy w koło tyle przepisów na frykasy? Miłej niedzieli z serniczkiem w roli głównej. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sernik na niedzielę to wspaniały pomysł.Niedziela bez ciast taka jakoś...niepełna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Prosty przepis. ale z udziałem tego serka może mieć zupełnie nowy od znanych mi smaków sernika. Wypróbuję. A ta porcelana. bardzo efektowna. Zaraz miałabym ochotę się gdzieś pogościć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Olu - widzę, że wiele się zmieniło na Twoim blogu, dużo nowości i różnych ciekawostek - fajny przepis - sernik podany w tak pięknej porcelanie musi smakować wybornie - nadrabiam zaległości i idę rozejrzeć się po Twoim pięknym ogrodzie - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Olu - widzę, że wiele się zmieniło na Twoim blogu, dużo nowości i różnych ciekawostek - fajny przepis - sernik podany w tak pięknej porcelanie musi smakować wybornie - nadrabiam zaległości i idę rozejrzeć się po Twoim pięknym ogrodzie - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Sernik mniemmm...a ja ostatnio mało piekę.
    Coś się stało z moim komentarzem, chyba jestem jeszcze śnięta ha!ha! i nie wysłałam...miłego dnia Olu...

    OdpowiedzUsuń
  8. Olu, to ja wlasnie ten serniczek na FB widzialam.Dziekuje za dokladny przepis.Pozdrawiam .)

    OdpowiedzUsuń
  9. pyszny serniczek! Widać, że bardzo delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmmmm...Ale kusisz...Wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy nie ma pomyłki w przepisie? 50 gram serka to trochę mało. Domyślam się, że powinno być 50 deka?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marianno, masz rację.Błąd miało być 450 gram.Dziękuję ,już poprawiam

      Usuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger