15:54

Moje słodkie smaki

Jak nie ma w domu nic słodkiego wytrzymuję ale jak tylko zobaczę zdjęcie w gazecie,komputerze już mam ślinotok.Podobnie jest przy oglądaniu mojego ostatnio serialu Wspaniałe Stulecie. Panie tam cały dzień nic nie robią tylko pojadają chałwę,lokum, popijają szerbet. I niestety muszę i ja .

 Chałwa otrzymywana jest z napowietrzonej masy karmelowej oraz miazgi sezamowej, makowej, orzechową, słonecznikowej lub kaszy manny. Ta ostatnia jest podsmażana na maśle, a później gotowana w syropie mlecznym z bakaliami.

Lokum czyli Rachatłukum jest galaretką powstałą z cukru oraz skrobi pszennej z dodatkiem soku winogronowego lub wody różanej.

Szerbet-  to mieszanina zamrożonych przecierów owocowych lub soków, cukru, miodu

Chałwę uwielbiam pomimo jej kaloryczności,szerbet to nasz sorbet-latem tylko takie lody kupuję no i lokum.No cóż- sama nie zrobię ale nasze galaretki mogą je zastąpić.I tak przygotowana siadam do oglądania.Nie znaczy to,że przy każdej emisji to zjadam.Ale czasami przyjdzie taki moment,że muszę.Ostatnio straciłam apetyt i  nie ciągnie mnie nawet do słodkiego  i  dlatego mogę pokazać

zwykłe galaretki moje osobiste lokum :)

Wianka jeszcze nie zrobiłam ale "biegam " z różami


a skoro już jestem  przy różach



wszystko to co lubię

5 komentarzy:

  1. I talerze i sreberka śliczne, ale naj... jest ta subtelna Maryjka, na pewno ją pokazywałaś wcześniej, ale chyba przeoczyłam.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po każdym odcinku filmu marzę o spróbowaniu owego rachatłukum. Dotąd tylko o nim czytałam, a teraz znalazłam kilka przepisów i nie mam odwagi się zabrać za zrobienie. Talerz z różą cudny i srebrny puchar także (nawet bez tego, co w środku). Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogę odpuścić sobie wszystko z diety, ale ze słodyczami niestety nie radzę sobie :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam serdecznie miłośniczkę Wspaniałego Stulecia. Też śledzę serial wytrwale. Mnie jednak Tureckie słodkości nie zawojowały. Miałam okazję kilku skosztować. Ulepek straszny i wszystko kapiące tłuszczem. No może chałwa jeszcze się uratuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger