19:41

120 zł za nic

Dzisiaj wydałam bezsensownie 120 zł. I jestem zła ale nie o pieniądze tylko na siebie.
Ale od początku
Wiele lat temu stwierdzono u mnie jaskrę. Po dwóch pobytach w szpitalu czyli rzecz nie podlegająca dyskusji. Długo chodziłam do pewnej pani doktor na kontrole aż nastał czas limitów i kolejek. Raz odpuściłam miałam przerwę.Po 1,5 roku poszłam i pani doktor delikatnie mówiąc zbeształa mnie. Miała rację ale ...no dobrze chodziłam jakiś czas ale okres wyczekiwania wydłużał się.Były terminy w których można się rejestrować czyli musiałabym co dzień jeżdzić do miasta i  dowiadywać się kiedy raczą rejestrować.Telefonów z natury nie odbierają. Odpuściłam.Kiedyś zaszłam pełno ludzi w kolejce,pytam w recepcji czy mogę się zarejestrować NIE usłyszałam za 8-m-cy rejestujemy.A  co z moja jaskrą? pytam.
Niech pani wejdzie do gabinetu i zapyta kiedy może przyjąć-odpowiedzieli. Samobójcą nie jestem żeby się pchać czy nawet poprosić o chwilowe wejście.
Odpuściłam
Wiem,że jaskra jest podstępna, że powinnam.Ale ona nie boli tylko wzrok mi się dodatkowo psuje .Haschimoto robi swoje.
No to postanowiłam iść prywatnie.Znalazłam lekarza dobrego ale nie mającego  nic wspólnego z NFZ. ,Myślę- mam swoja emeryturę [:)] to mogę ją poświęcić.
Dzisiaj poszłam
Ludzie na godzinę przychodzą ,cisza spokój
Wchodzę i mówię,że chciałabym żeby poprowadził moją jaskrę
Kazał usiąść spojrzeć w okienko,popatrzeć na czerwony punkcik i to wszystko.
Okazało się,że aparat nic nie wykrył więc ja się cieszę i mówię,że oczy zdrowe.No nie tak do końca -mówi mądry pan doktor.Skoro była stwierdzona brała pani krople to ...trzeba by zrobić kolejne badania  [ ja wiem jakie bo przecież się leczyłam]  ale one już są płatne.Mówię ale nie mam ciśnienia [chodziło mi o pośpiech w leczeniu] szybko  mi przerwał- ciśnienie mogę ale musi pani założyć kartotekę i za każde badanie zapłacić. Już nie nalegałam o dalsze badania ale....
mówię mu ,że mam niedoczynność , Haschimoto i jednym z objawów są bardzo suche oczy -co by mi pan polecił,jakieś krople?- on na to- Ja nie mogę pani nic polecić i wziąć odpowiedzialności,niech pani idzie do apteki i tam pani powiedzą. Powiedział mi to lekarz specjalista. Ale może jakąś nazwę-nalegam.Nie mogę i w podtekście  jak będzie się pani u mnie leczyć to poradzimy....
Dałam mu 120 zł i wyszłam oszołomiona.Rozumiem badań robić nie będzie bo musi być kartoteka ale po szpitalu powiedzieli mi ,że każdy dosłownie każdy lekarz okulista ma obowiązek sprawdzić mi ciśnienie . To są tylko dwie krople i przyłożenie aparatu do oczu.No dobrze i tu moge ale nie muszę się zgodzić ale z kroplami zdawać się na farmaceutę to już w moich biednych oczach go dyskwalifikuje
Rozumiem-prywata ale on za niecałe 5 minut zainkasował 120 zł a ja sobie teraz pisząc to uświadomiłam sobie ,że nawet nie "zaproponował" a ja zapomniałam paragonu za wykonaną usługę.Kurcze-gapa ze mnie :(
Nie chodzi mi o to 120 zł tylko o jego podejście.Byłam świadoma,że idę prywatnie i sądziłam,że będę miała zrobiony komplet badań .A tak jestem w tym samym punkcie  co rano lżejsza o parę złoty.Ale niech mu na zdrowie idą :)

Tak to było z moją wizyta u okulisty.Teraz szukam jakiegoś okulisty z NFZ i będę czekała na wizytę. 29 stycznia jadę do Bydgoszczy do endokrynologa-też prywatnie-podobno dobra jest i ma dobre opinie jak ten powyżej .Wrrrrrrrrr

Na pociechę kupiłam sobie [w normalnym sklepie] kominek.Pasuje mi do kuchni. Jakoś nie miałam do nich przekonania a może nie trafiłam na taki co by mi się spodobał.A ten jest taki inny
zmieniłam zazdrostki [świąteczne już schowane]

i już nie ma śladu świąt.
Sorki,że tak wylałam swoje "gorzkie żale" [jak to mówi mój syn]

13 komentarzy:

  1. Nic dodaj nic ująć,tacy są
    Powodzenia
    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
  2. Powinnaś wpisać opinię w internecie, np. w Znany lekarz . Ciekawe, ile wyniósł podatek, czy raczej ryczałt. To jest najbardziej rozpuszczona grupa zawodowa, współczuję Ci, że trafiłaś na takiego i nie dziwię się, że masz żal.
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam ten ból - endokrynolog prywatnie, okulista prywatnie , ortopeda prywatnie i tak emerytura się rozpływa na lekarzy, Kominek i zazdrostki piękne , życzę zdrowia i dalej opisuj nam rzeczywistość- Małgosia B

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety i ja ciągle korzystam wyłącznie z prywatnych gabinetów. Do tej pory miałam szczęście i trafiam na profesjonalne przyjęcie.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak to u nas jest z tymi lekarzami... To temat rzeka, więc nie będę sie rozpisywać, ale wiem, ze mamy na ten temat takie same zdanie.
    Śliczny kominek:)
    Słonecznego weekendu kochana

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz prawo być zdenerwowana za tyle pieniędzy to coś powinien poradzić:)))niektórzy lekarze są już tak zmanierowani że trudno się z nimi dogadać:)))śliczne zazdrostki zawiesiłaś:)))zakup też bardzo fajny do mojej kuchni również pasuje:))Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam z tej strony Anita z fb.Zycze zdrowia bo ja od wczoraj tez nie najlepiej sie czuje nienie wiem czy to jakis wirus u nas pogoda paskudna pada i pada jak jesienia. A co do kominka i zazdrosek cudne prosze sie nim na fb pochwalic pozdrawiam dozobaczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Też uważam Olu,że powinnaś wpisać opinię w internecie.Jest taka możliwość.Jest to jedna z nielicznych "broni" jaką my pacjenci dysponujemy.I głośno domagać się swoich praw.Nic mnie tak nie denerwuje,jak bezsensownie wydane pieniądze.W Twoim przypadku chodzi o zdrowie,a cóż mamy bardziej cennego jak zdrowie?Kominek śliczny i zazdroski też:))) Pozdrawiam:)! LidiaL

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za komentarze i porady.Tak,opisałam pana doktora na Znany Lekarz a przy okazji zauważyłam ,że miał tylko jedna pozytywna opinię.Moja wina,że nie sprawdziłam zanim się zarejestrowałam.Może moja i inne komuś pomogą.Pani endokrynolog z Bydgoszczy ma same pozytywne:) i to mnie napawa optymizmem

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam ten problem u mojej mamy, od kilku miesiecy nie widzi dobrze na lewe oko, choc do 83 roku nie nosila okularow, przed tygodniem byla z bratem i siostra prywatniie i stwierdzona zacme, okres oczekiwania na operacje 3 m-ce i kosztije 3000 zl, , w NFZ trzeba cu´zekac od 2 do 3 lat...Wypytujemy znajomych, ktorzy mieli taka operacje, a nawet 2 lb 3 i nic nie polepszylo sie na lepsze, tylko na gorsze, i teraz mama wielki prblem , co robic dalej ?

    Szkoda, ze lekarze, nie sa lekarzami z powolania, jak to sie kiedys mowilo, ze ida studiowac medycyne, bo chca pomagac chorym. Niestety,niektorzy lekarze i APTEKARZE postepuja gorzej niz mafa, bo mafia ograbia bogatych, a oni ograbiaja biednych rencistow z ich calej niejednokrotnie renty!!

    Kominek kupilas sliczny, bedzie umilal Ci czas w dlugie wieczory, a piekne zazdroski beda umilac Ci dzien:)

    Pozdrawiam Cie serdecznie i zycze znalezienia lekarza-okulisty z prawdziwego zdarzenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,mojej mamie w wieku 75 okulistka powiedziała,że jest już za stara żeby jej robić operację na zaćmę.Już nie zdążyła zrobić ale ja zrezygnowałam z usług tej pani,Takie to ich podejście do chorób,do starszych.Temat rzeka.Masz pieniądze to zdrowie kupisz nie masz to cierp,
      Podrawiam

      Usuń
  11. Aby uniknąć rozczarowania podczas wizyty warto zapoznać się z opiniami na temat danego specjalisty. Polecam portal rankinglekarzy.pl i życzę powodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już tak robię a i swoją cegiełkę niepochlebnych ocen dołożyłam.Pozdrawiam

      Usuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger