10:41

Maj pełen wspomnień i zapachów

Witam w majowy poranek.U nas już nie tak ładny jak ostatnie dni właśnie zaczęło kropić.Ale -"deszcz majowy deszcz o wiośnie kogo zmoczy ten urośnie". Chyba w moim dzieciństwie maj był bezdeszczowy bo wzrostu jestem niskiego.
Maja to miesiąc szczególny.Pomijam maturę ale w maju urodziłam córkę w dniu imienin mojego taty. W maju córka urodziła swoją córkę. Cały maj [ i nie tylko] przeleżałam w szpitalu na oddziale zakażnym a za oknem pachniały obłędnie bzy i jaśminy.
No i teraz maj pachnie bzami ,konwaliami a zaraz zapachnie jaśminem.Pachną też kwiaty ozdobnej jabłonki .właśnie jaśminem


pachnie bez- ten zwykły pospolity

no i "....Tuwim Julian

Rwanie bzu

Narwali bzu, naszarpali,
Nadarli go, natargali,
Nanieśli świeżego, mokrego,
Białego i tego bzowego.

Liści tam - rwetes, olśnienie,
Kwiecia - gąszcz, zatrzęsienie,
Pachnie kropliste po uszy
I ptak sie wśrod zawieruszył.

Jak rwali zacietrzewieni
W rozgardiaszu zieleni,
To sie narwany więzień
Wtrzepotał, wplątał w gałęzie.

Śmiechem się bez zanosi:
A kto cię tutaj prosił?
A on, zieleń śpiewając,
Zarośla ćwierkiem zrosił.

Głowę w bzy - na stracenie,
W szalejące więzienie,
W zapach, w perły i dreszcze!
Rwijcie, nieście mi jeszcze!

białego jeszcze nie mam ale ....



od brata dostałam na urodziny grafikę "Noc słowika" [taka jego wizja]. Pasuje do maja- bo maj to słowiki

No i maj to konwalie. Oj . ten zapach przywołuje dalekie wspomnienia
Na niego patrzę z okien kuchni
Miłej majówki życzę a ja idę ......szyć.
Przełamałam niechęć do maszyny . W zasobach domowych było ich kilka,tą wybrałam i nowe wyzwania mam przed sobą
już nie na stoliku a w sypialni zrobiłam kącik "szwalniczy".
Pa

Ps. chmury się "rozeszły" i jest bardzo,bardzo ciepło.

9 komentarzy:

  1. Maj to piekny miesiac))
    Wszystko pachnie...
    U nas leje deszcz, ale i tak jest piknie;)

    No to: milego szycia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bzy i konwalie w maju to jest to na co czeka się cały rok. Ja również w sypialni mam kącik szwalniczy , bo jak ktoś przyjdzie zawsze jest czysto. Wcześniej rozkładałam się w salonie i od razu bałagan w całym domu a do sypialni nikt nie zachodzi. Miłego weekendu !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajnie!!! U mnie bez jeszcze w pączkach, konwalie też;) A maszyna w kartonie - nie am czasu na takie luksusy;)))) Pochwal się uszytkami;)))

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie już też pierwszy bukiet z bzu, romantycznie u Ciebie :) Teraz czas na majowe piękności :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Konwalie, bzy, różaneczniki, azalie - kwintesencja maja, cudowne zapachy.
    Niech ten stan trwa jak najdłużej!
    Pozdrawiam, Aszko! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W ten piękny majowy czas serdecznie, majowo Cię pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Maj jest cudowny to prawda... Uwielbiam maj za kolory, zapachy i te wszystkie dary natury!!!! U Ciebie kochana jak zwykle prześlicznie :-)
    Pieknych i słonecznych majowych dni kochana, buziaczki!;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach ten maj i te bzy.....:)))konwalie kojarzą mi się z majówkami,które dawniej śpiewano przy kapliczkach:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Maj to cudowny miesiąc, daje mi mnóstwo wspaniałych wspomnień, zapach konwalii i bzu, to niesamowity czas dla mnie, wiele sentymentów i chwil, które są w pamięci.. ;-) Pięknie u Ciebie!

    Pozdrawiam serdecznie!!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger