07:57

Zrobiłam pierwszy haft !!!!!!!!!

Pierwsze koty za płoty.Zrobiłam swój pierwszy hafy wstążeczkowy.
Ale najpierw jak zwykle pochwalę się.Otóż musiałam iść do pasmanterii po tasiemki a ona mieści się koło "ulubionego" sklepu. Weszłam,  chociaż ostatnio nie ma nic co przykuło by moją uwagę.Tak było wczoraj.Odłożyłam trochę, ale po zastanowieniu odłożyłam na regały.Sukces!!!
Ale tego nie odłożyłam.Kosztowała całe 10 zł

spora waza, wprawdzie nie niebieska ale nie można mieć wszystkiego:)


Kiedyś dostałam od córki podobną


jest mniejsza i ma troszeczkę inny kształt ale razem prezentują się tak
 a wracając do haftu....moje spostrzeżenia
Robi się szybko ale żeby robić dalej powinnam posiąść większą wiedzę.
Kupiłam trochę tasiemek igłę,tamborek znalazłam jakąś serwetkę z materiału o lużnym splocie i zaczęłam od wyrysowania kółek. Zrobiłam tradycyjne i chyba najbardziej popularne różyczki ale i one jeszcze nie są doskonałe.
Jestem zadowolona z tej czerwonej


wobec nieznajomości splotów gałązki wyszły tak jak wyszły czyli żle.
Wnioski-

-muszę zdobyć jakieś czasopisma z wzorami bo bez tego nie będzie dobrze.Pomocny jest internet z   filmikami i wzorami.Ale ja lubię mieć wszystko na półce żeby w każdej chwili zerknąć.
-muszę opanować kilka najważniejszych splotów.
-muszę kupić większe ilości wstążek.Po pierwszym razie już wiem ,że więcej tych węższych.
-no i najważniejsze- muszę wiedzieć co chce robić-poduszki,serwetki czy inne drobiazgi ...bo na razie nie wiem.Jak już bedę wiedziała to kupie również odpowiednią tkaninę

Czy będę haftować- pewnie tak ale bez "już, teraz, natychmiast"

Wiem co teraz będę robiła.Ma być cieplej więc pójdę do ogrodu  i będę sobie haftowała nasionami,roślinami
Miłego dnia w tym pierwszym dniu wiosny






25 komentarzy:

  1. Myślę, że to świetny debiut. Haft wygląda ślicznie! Powinnaś Aszko rozwijać swój talent w tym kierunku. Waza też jest piękna. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Haft jest śliczny. Fajnie, że zaczęłaś :) Jest taka książka "Haft wstążeczkowy" - niestety niedostępna... Marzę o niej.
    Waza piękna.
    Ciekawam co "wyhaftujesz" nasionkami :0
    Uśmiechy ślę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tzw.elementarz haftowania Ann Cox Haft wstążeczkowy na All.widziałam za prawie 200 zł.Aż taka zdesperowana nie jestem a innych pozycji nie ma.Pozostaje mi internet i gazetki. Temat robi sie popularny więc zakładam,że publikacji będzie więcej
      Nasionkami -kupiłam sporo jednorocznych do wypełnienia między różami [mniej plewienia będzie...chyba]...
      Pozdrawiam również

      Usuń
  3. Nie słyszałam jeszcze o hafcie wstążeczkowym, ale wyszedł świetnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dowiedziałam się niedawno.Są popularne na blogach hafciarskich.A pierwsze zobaczyłam u Alicji po drugiej stronie lustra

      Usuń
  4. Wazy są prześliczne! A haft wyszedł kochana cudnie, gratuluję i podziwiam!
    Wiosenne usciski ślę kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Natalia,dziękuję bardzo:) buziaki

      Usuń
  5. Aszko, polecam Anna Cox- haft wstążeczkowy. Jest sporo wzorów, łatwiejszych i trudniejszych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książkę znam z wpisów i jest na Allegro ale za 200 zł.Jak pisałam nie jestem aż tak zdesperowana żeby tyle dać.Na razie drukuję sobie co ciekawsze wzory. Ale dziękuję za wizytę i podpowiedż
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ale cuda! Wazy sa po prostu prześliczne! Gratuluję udanego "polowania":-)))
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna ta waza i za tak niewielką cenę 10zł.. Naprawdę cenne "znalezisko" moja droga! ;-)
    Haft jest śliczny, podoba mi się, gratuluję cierpliwości ;-)

    Serdecznie pozdrawiam i zapraszam na mojego początkującego bloga, może Ci się spodoba i zostaniesz na dłużej? ;-) Na pewno byłoby mi bardzo miło, ja także obserwuję, bo bardzo mi się u Ciebie podoba! ;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ,już byłam
      Cierpliwość- ja to nazywam "uparta":)

      Usuń
    2. nie mam pojęcia, dlaczego jest problem z dodaniem do obserwowanych, z mojej strony jest chyba wszystko w porządku, bo już z mężem sprawdzaliśmy i u nas jest okej... To prawdopodobnie wina blogspota.. :( Może za jakiś czas się uda..

      Usuń
    3. Muszę to opanować:)

      Usuń
  8. Pieknie Ci wyszło ( gałązki też) a sklepu ze skorupami zazdroszczę!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak sobie pomyślę co tracę nie chodząc ...ale powoli uodparniam się na nie wchodzenie.Tym bardziej,że otworzyli jeszcze dwa sklepy w innych miejscowościach i towar już nie jest tak ponętny
      Ćwiczę te gałązki

      Usuń
  9. Cudowna waza a właściwie wazy. Co do haftu to uważam,że jak na pierwszy raz wyszło świetnie i nie ma co się czepiać gałązek. Kilka wzorów tego haftu znalazłam w Wenie. Sporo można znaleźć na Chomiku. Bardzo ładnie wyglądają duże torby plażowe z tym haftem.
    Pozdrawiam
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję za informacje.Właśnie siedzę na You Tube i śledzę jak robią inni.Prawie jak na kursie:)
      Muszę poszperać za Weną

      Usuń
    2. Aszka, ta porcelana powala mnie na kolana, po prostu jest cudna. Pracowita z Ciebie dziewczyna, z tym haftem to mnie zadziwiłaś. Ja nie mam na nic czasu ,a chętnie bym spróbowała nauczyć się takiego wstążkowego haftu - pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    3. Wandziu, jak oglądam to co zdolni wyprawiają z tasiemkami jakie obrazy z nich tworzą to ....aż mi się chce "umieć"
      Co do porcelany to dziękuję.Lubię

      Usuń
  10. Brawo! Warto uczyć się nowych rzeczy. Dla mnie internet też jest masą inspiracji.
    Waza cudowna, kolor nietuzinkowy i ten kształt - spokojnie zapłaciłabym za nią kilka razy więcej i byłabym zadowolona z łupu :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger