13:16

Kulinarnie i słodko

Troche o portalach społecznościowych- NK ,Facebook różne są o nich zdania. Że wystawia się prywatność ,że to,że tamto....wszyscy mają rację i Ci chwalący i Ci negujący.Są różne przyciski ograniczające to i owo...
Jak nastała era NK nie omieszkałam się zapisać z jednym tylko zamiarem.Miałam wielką chęć i ochotę odnależć koleżanki ze szkolnych ławek,z internatu. I udało się a spotkania po latach poza tym,że były lekkim wstrząsem wizualnym to wniosły dużo radości w nasze  relacje.Z wieloma utrzymuje do dzisiaj kontakty i za to mogę podziękować NK. Jednak jak zaczęły docierać zaproszenia od  dzieci sąsiadów w wieku mojej wnuczki to po prostu konto zlikwidowałam. Zrobiło to co trzeba:) pomogło odnależć się po latach
Facebbok- lubię na nim być bo czerpię z niego mnóstwo inspiracji ostatnio z haftem wstążeczkowy, z szydełkiem.To co tworzą zdolne ręce trochę mnie przerasta ale co tam....mam już wstążeczek kilkanaście metrów
i jak będzie czas usiądę sobie przy komputerze i  Np. Irys z YouTube będę  robiła a,że jest przycisk stop więc w każdej chwili będę mogła korygować.
Ale ja nie o tym.....poprzez Facebooka odnalazła nas kuzynka mojego męża.Okazuje się ,że mieszka w mojej rodzinnej miejscowości i ma do mnie 9 km.Pamiętam ją jako nastolatkę a potem gdzieś się zapodziała.Cieszę się bo rodziny nam się bardzo skurczyły, starzy wymierają nowi się nie rodzą i każdy taki kuzyn,kuzynka są radością.
No i dzisiaj nas z mężem odwiedzą.Na spotkanie przygotowałam ciasto "co się zawsze udaje"

Proste- kiedyś chyba już o nim pisałam
Ciepłe lody z Lidla [te małe] , spód biszkoptowy , galaretka i mleko skondensowane niesłodzone.
Zrobiłam z trzech galaretek i 500 ml.wody , mleko mocno spieniłam [jak kremówkę] zmieszałam z zimną galaretką.Najpierw lekko posmarowałam spód ,zdjęłam wafelki z lodów i przykleiłam do biszkoptu.Dzięki temu jak zalewałam masą nie podpływały do góry.Masa wyszła jak ptasie mleczko.
Jest pyszne a przekrojone fajnie wygląda
reszta wiadomo ,kawa ,herbata,jakaś naleweczka i to raczej ona i mąż będą mieli wspólne tematy:)
Dla nas na deser po obiedzie truskawki w .....mleko skondensowane niesłodzone ubiłam jak kremówke dodałam trochę  fixu do śmietany -  taki mus robię do świątecznego Rafaello i długo trzyma -jest   jak masa z kremówki a jednak lżejsza .
Zalałam truskawki zastygło i wyglądają jak zalane sosem




a na obiad moje ostatnio ulubione danie pierś w cieście francuskim.Wyjątkowo nie rosół niedzielny:)

Uf.....ale się "naprodukowałam"
Miłej niedzieli życzę

9 komentarzy:

  1. Ja chyba zwariuję, latam po kuchni i szukam produktów , Marek gdera bo musi ganiać po lody i biszkopty Pozdrawiam i miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj pysznie,pysznie u Ciebie:))jak chodzi o portale społecznościowe to jak ze wszystkim co za dużo to nie zdrowo:))))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smakowitości. Ciasto wygląda przepysznie. Muszę koniecznie wypróbować!
    A pierś w cieście francuskim wygląda rewelacyjnie!
    Ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
  4. Słuszne słowa, Można brać z tych portali to co dobre i już. jak zawsze u Ciebie: eleganckie przyjęcie w wielkim stylu!
    Nieustająco podziwiam kolekcję porcelany,
    Pozdrawiam,
    m.

    OdpowiedzUsuń
  5. jakie to pyszne!że też nie mieszkam bliżej!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ apetycznie u Ciebie:)
    A portale społecznościowe? Cóż, wszystko zależy od nas- ile ze swego życia pokażemy. Przecież do ekshibicjonizmu nikt nikogo nie zmusza;)

    OdpowiedzUsuń
  7. aaale pyszności! ;-)) Idealne na takie wyjątkowe spotkanie jak Wasze ;-)) Ja tydzień temu też zaserwowałam rodzince filet z kurczaka w cieście francuskim, bo wszyscy je uwielbiają! ;-) Jest pyszne i łatwe w przygotowaniu

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm, ciasto co się zawsze udaje?:) Nie znasz moich zdolnych łapek:) Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj jakie pyszności. To ciacho z pewnością wypróbuję :)
    Bardzo lubię eksperymenty z ciastem francuskim.
    Mam nadzieję, że spotkanie rodzinne sie udało i było bardzo miło.
    Cudownego tygodnia

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger