09:05

Cranford - moje ulubione miejsce

Jeżeli dokucza Wam wiatr,na zewnątrz jest szaro- buro. Jeżeli jeszcze nie ma prac ogrodowych , macie dużo czasu albo tzw.chandrę wejdżcie w świat Cranford   Elizabeth Gaskell.
Po Matki i córki przyszedł czas na Cranford. 
A tam czas płynie powoli wg .ustalonych zasad.Tam mieszkają damy tam wizyty odbywają się o ustalonych godzinach a ich początek to punkt 12,00  tam z pierwszą wizytą do nowego mieszkańca idzie się dopiero  po trzech dniach . Odstępstwa są żle widziane.Tam nie używa się słowa np."ssać".
Jestem zachwycona Cranford .
Zycie w Cranford część 1 i 2
Zycie w Cranford część 3 i 4
Życie w Cranford część 5 

Powrót do Cranford część 1
Powrót do Cranford część 2

Obsada wspaniała
Judi Dench  jako  Panna Matty Jenkyns z początku mi nie pasowała  w tym czepku,z loczkami - pewnie dlatego,że najbardziej rozpoznawalna u nas jest po serii z Agentem 007 ale  w Cranford jest taka "angielska".Idealna
Cała reszta "dam" również jest idealna. . Tam wszystko jest takie "angielskie" łącznie z Lady Ludlow

Muzyka też mi odpowiada

Mam nadzieję,że i Wam się spodoba:) 

Ładnie opisano to KLIK  cyt..."Czepeczki, robótki na drutach przy świetle świec, koronkowe mitenki, spacery po niewybrukowanych drogach i wszechobecna uprzejmość. I niech ktoś powie, jak się w tym nie rozpływać :) "

Miłego oglądania
 

14 komentarzy:

  1. Moja Droga zachęcona przez Ciebie zrobiłam sobie seans i obejrzałam wczoraj na raz Matki i córki, to coś dla mnie. Lubię te angielskie klimaty, chyba w poprzednim wcieleniu żyłam w tych czasach. Nie omieszkam też obejrzeć Cranford skoro zachęcasz i jak masz jeszcze w zanadrzu coś w tym klimacie to plisss.........

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są jeszcze dwa seriale ale niestety nie ma ich na You Tube.Ale ciągle coś szukam

      Usuń
  2. Wspaniały serial. Oglądałam już kilka razy i ciągle powracam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teraz jak je znalazłam też:)

      Usuń
  3. Czytam jedynie "Ruth" tej autorki. Miałabym ochotę na dobry serial, ale raczej obecnie jest to marzenie ściętej głowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami dobrze przysiąść jak nie można zasnąć.Ja tak robię

      Usuń
  4. Sypiesz ciekawymi propozycjami. Tylko kiedy ja zdążę je obiejrzeć?
    Wszelkiej pomyślności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będziesz miała np.zły dzień:)

      Usuń
  5. własnie w miniony wekend "zapodałam" sobie-BOMBA!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piekne wnetrza w tym filmie;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W komputerze można na chwilę zatrzymać i popatrzeć nic nie tracąc.W telewizorze nie potrafię tego zrobić

      Usuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger