14:32

Kulinarnie

Nieczęsto podaję przepisy na potrawy które robię bo...nie jestem mistrzem kuchni ,są lepsi i ja ze swoimi prostymi potrawami nie chcę zaprzatac głowy innym.
Dzisiaj jednak postanowiłam pokazać co robiłam.
Na obiad -schab z jabłkami.No tak jabłka nadal na ...fali.Tym razem tzw.zimowe,Winne,soczyste,słodkie
schab pokroiłam na plastry,przyprawiłam sól,pieprz,majeranek.Jabłka pokroiłam w plastry i powkładałam
związałam sznurkiem  i włożyłam do rękawa.
Reszte jabłek wymieszałam z majerankiem i obłożyłam schab.Związałam i włożyłam  do naczynia


Nastawiłam piec na.około 170 st. na dwie godziny

W międzyczasie zrobiłam ciasto bez pieczenia
Miałam podkład biszkoptowy ,dokupiłam "ciepłe lody" w Lidlu
Zrobiłam galaretkę pomarańczową z 2 szt w połowie zalecanej wody
Ubiłam śmietankę 30 %  [zawsze to mniej niż 36%]
Wymieszałam z zimna galaretką.
Trochę ubitej śmietany dałam na spód biszkoptu.Zdjęłam z lodów wafelki [ważne] i poukładałam je na biszkopcie

No i zalałam śmietana z galaretką.

Niektóre chcą wypłynąć ale je przyduszamy
Potem wysunęłam blacik w komodzie postawiłam przykryłam żeby latające nie przysiadały i czekałam aż się zsiądzie



Zostało mi trochę śmietany,poszłam po maliny i zrobiłam trzy desery na obiad

No i efekty końcowe-tu zdjęcie niewyrażne bo jeszcze parowało.Jabłka ze środka ładnie przykleiły sie do schabu i można było kroić odpowiednie porcje
do tego smażone ziemniaczki-schab był bez tłuszczu robiony więc pozwoliłam sobie :)
Za jarzynkę robiły jabłka uduszone razem ze schabem




Ciasto ukroiłam ale  po to żeby zobaczyć i skosztować czy można podać na stół do kawy jak przyjedzie koleżanka

Można,dobre jest.Galaretka pomarańczowa nie zmieniła mocno kolory śmietany która jest lekko kwaskowa.Hm....tylko jak trafić na całego loda.

I trochę jesieni-jesiennej













 Gruszka-te obrodziły w tym roku

Uf....ale się naprodukowałam
Dla cierpliwych róża Amelia Reinnasance



Miłego Popołudnia



4 komentarze:

  1. fajny przepis wieprzowina dobrze z jabłkami smakuje...fajny blog będę często zaglądać i zapraszam do siebie...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat kupiłam schab i może spróbuję Twojego przepisu bo wygląda smakowicie a już nie mówię o deserach!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę szczera do bólu,wkurzyłaś mnie!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Agata,Gwinoic -ciekawa jestem jak wyszło
    Alko-a dlaczego :)?ja sama jestem niezadowolona z dodatkowych kalorii ale pokusa była silniejsza

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger