19:02

Piramida

Dawno temu kiedy w sklepach było niewiele był Bon Prix itp.I tam można było zamawiać i kupować przedmioty o jakich się nam nie śniło a które powolutku w ten sposób wchodziły do naszych domów.Ulegałam pokusom szczególnie jak przychodził czas Świąt.Kupiłam między innymi taka piramidę.Ależ byłam z niej zadowolona bo dostałam ze świeczkami.I ten pierwszy efekt-zapalone świeczki podgrzewało powietrze i wprowadzało całą piramidę w ruch.No ale świeczki szybko się wypaliły i długo nie można było kupić odpowiednich świeczek.Dopiero 2 lata temu córka kupiła kilka paczek no i w Wigilię stawiam ją na stole i się kręci.
Dzisiaj przeglądając blog Between Naps on the Porch natknęłam się na krótką historię Piramidy.A,że jestem z pokolenia w którym uczono w szkole tylko j.rosyjskiego więc pomogłam sobie tłumaczem Google

Czy kiedykolwiek widziałeś tych wysokich, wielowarstwowych elementów Bożego Narodzenia z figurki na każdym poziomie. Często  są świece i wokół nich i ich spin kółko. Widziałem je w ciągu roku i wiedzieli, że są zazwyczaj wykonane w Niemczech ... ale to było o tyle, na ile wiem. Okazuje się, że są rzeczywiście w nazwie niemiecki Christmas piramidy. Cornelia, która mieszka w Szwajcarii, których tablescapes mam tu na wspólne BNOTP od czasu do czasu, ma wspaniałą kolekcję Christmas piramidy. Ona hojnie wysyłane zdjęcia, więc mogłem dzielić się nimi z Wami! :) Trochę historii o niemieckich Christmas Piramidy: Te piękne ręcznie daty kawałki z powrotem do 16 wieku, do Erzgebirge terenie Niemiec. Erzgebirge jest właściwie pasmo górskie i był to ogromny obszar dla górnictwa. Górnicy w tej dziedzinie stworzył pierwsze święta Pyramids.Over wieków, Boże Narodzenie piramidy zbudowano solidniej i bardziej dopracowana ... jak te, które znajdą Państwo dzisiaj. nawet czyniąc je elektrycznie teraz, choć tradycyjne utwory były napędzane przez ciepło świec, otoczone sztuk. Większość piramid Christmas opowiedzieć historię Bożego Narodzenia, z poziomu na poziom, co czyni je bardzo popularne ozdoby świąt Bożego Narodzenia. 

Pomimo niedoskonałości tłumaczenia wiadomo o co chodzi.Cieszę się,że mam to cacko a do tego jeszcze z taka historią.
Życie ciągle mnie zaskakuje
 i świeczki gotowe do użycia
Razem ze skrzydełkami ruszają się dwa dolne poziomy natomiast najwyższy jest nieruchomy i aniołowie na cztery strony świata skierowani ze swoimi trąbami

8 komentarzy:

  1. Piramida "w akcji" pewnie wygląda bardzo efektownie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też miałam podobną piramidę . Dostałam ja od mojej cioci. Też się świeczki zapalało i kręciła się tak pięknie że można było godzinami na nią patrzeć. Teraz po piramidzie zostało wspomnienie ale jak zobaczyłam Twoja to pomyślałam sobie że będę polować w sklepach i jak zobaczę podobną to sobie kupię;-))
    POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  3. cudo masz...jestem ciekawa jak wygląda jak pisze MariaPar w akcji???Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. też bardzo lubię wszelkie dekoracje na święta..im starsze ,tym lepsze.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. O! Identyczna piramidę, którą zresztą ja po pierwszym wejrzeniu uznałam za wiatrak :P wystawia sie na święta w wielu domach we Francji, to własnie tutaj pierwszy raz się z nią spotkałam :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. naprawde sliczna twoja piramida. Mam tez ale mala pojedyncza.
    Zycze milego 4 Adwentu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. pierwszy raz takie cudo oglądam
    pozdrawiam przedświątecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Aszko, dla ciebie i twojej rodziny życzę pięknych, pogodnych i wspaniałych świąt!! :))

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger