19:55

Anielskie Trąby

Inaczej Datura ,Bieluń,Brugmansia suaveolens tyle nazw.Dla mnie najtrafniejsza ta -Anielskie Trąby.
 Są niezwykle atrakcyjne, piękne duże kwiaty wyglądają jak trąby, pachną wieczorem, a okazy dochodzą nawet do paru metrów.Moje nie są wielkie-traktuję je po macoszemu .W tym roku póżno wystawiłam na światło dzienne i miała trudny start.Już miałam z nich zrezygnować bo latem nie nastarczałam im wody-pijaki straszne ale chyba mi się odwdzięczyły.Zaczęły kwitnąć i boję się,że przyjdzie niespodziewany przymrozek i zniszczy wszystko.


Chyba je polubię no i ten zapach.Nie wszystkim on odpowiada a ja lubię.Latem wieczorem trudno koło nich przejść ,teraz też pachną ale nie tak intensywnie .


6 komentarzy:

  1. Okazała sztuka z tej datury. A mężowi podsuń zdjęcia moich łobuzów. To świetne "towarzystwo".
    Miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie wygladaja jak traby, a moze jak kielichy z ktorych mozna pic miod :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepiękne datury. Moja w tym roku bardzo póżno zakwitła, nie wysadziłam jej do gruntu a w donicy niestety jest mała.Piękny jest teraz Twój blog. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękne rośliny tylko że bardzo delikatne. Miałam je przez pewien czas ale jakoś nie udało mi się uratować . Pijusy z nich okropne i ciągle mi mdlały. A ja nie zawsze mam czas podlać kwiaty regularnie. Dlatego teraz wybieram rośliny którym nie przeszkadza czy podleje je rano czy wieczorem. Ale twoje trąby są piękne widzę że masz rękę do kwiatów.
    Pozdrawiam
    Danka

    OdpowiedzUsuń
  5. Mają bardzo ładny kolor i widzę, że ładnie i gęsto kwitnie. Zwykle Bielunia widywałam w kolorze takim lekko brzoskwiniowym. Białe jednak są ładniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. i love the flowers and smell of daturas!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger