17:44

Nowe wyzwanie

Długo broniłam się przed powojnikami.Jakoś do mnie nie przemawiały.Może dlatego,że one potrzebuja podpór a ja jakoś nie miałam konceptu jak to zrobić.
Miałam 3 szt.kupione przez przypadek."latałam" z  nimi po całej działce ,przesadzając.Latem ubiegłego roku posadzone zakwitły
fioletowa nn posadzona z Hendlem,biała mandżurska z malutkim pięciornikiem Nuuk w nogach i biały Jerzy Popiełuszko..Jego kwiaty jak zobaczyłam to aż mnie zatkało.Coś takiego w moim ogrodzie.
Jesienią przesadziłam go pod róże Madamm Issak Pereire .Wiosna jeszcze nie podzielałam zachwytu na Forum Ogrodniczym nad tymi kwiatami aż nagle olśniło mnie.Wynikiem tego olśnienia sa już
a to fioletowy nn

Popiełuszkę posadziłam żle ale to już wiem bo jestem po lekturze wiadomości o powojnikach.Wiedzę czerpię ze strony http://www.clematis.com.pl/wms/51999.html

Czekam jeszcze na Proteus i Nelly Moser
Posadziłam je w dołku zaprawionym obornikiem granulowanym , wrzuciłam po 3 ząbki czosnku przykryłam "nóżki" potem obsadzę bylinami i czekam .Na wielkie kwitnienie w tym roku nie liczę ale....

 No i w końcu doczekałam się piwonii.Na razie 2 kwiatki ale po deszczach powinno być już dobrze.Bukiet na imieniny koleżanki mam z głowy
































kwitną dzwonki
żurawki
róża mchowa-to nie mszyca ją obsiadła
i tak powoli wszystko się rozrasta.Po wczorajszym obezwładniającym upale dzisiaj na zmianę deszcz i słońce.Taki miły czerwiec

3 komentarze:

  1. zielono i pieknie :) ja niestety na swoj ogrod nie mam czasu w tym roku:(

    OdpowiedzUsuń
  2. są przecudowne, ale trzeba mieć do nich rękę i znać ich potrzeby. Mam jednego, ale coś mi nie chce wybujać do góry. Bez przerwy róża go tłamsi. Może mu tam źle w towarzystwie agresywnej róży. Podobno powinien mieć zimną stopę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile odmian powojnika..piękne ach życzę aby wszystkie się zadomowiły u Ciebie!!!Piwonie przecudne kwiaty...zazdroszczę ci ich na ogródku:)Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger