18:41

Dzbanuszek i wiosennie

obiecałam zdjęcie dzbanka-karafki .Odkąd pamiętam zawsze był w domu.Miał jeszcze
przykrywkę taką stylizowaną na głowę ale gdzieś się.....Potem wzięła go siostra i pamiętam wesołe przekomarzania mojej córki z ciotką do kogo to powinno należeć.Ja się nie wtrącałam bo to były ich rozmówki.Siostra dała to mojej córce w ubiegłym roku twierdząc,że i tak by go dostała i czas nie gra roli.
Jestem zadowolona,że potrafiłyśmy z siostrą pewne sprawy załatwić w sposób nikogo nie krzywdzący.Mama by była z nas zadowolona.

Mam w domu jeszcze jedną bardzo cenną,pamiątkową rzecz ale z pewnych względów nie wkleję zdjęcia.Jest to olejny obraz-portret naturalnej wielkości Marszałka Piłsudzkiego, namalowany w 1935 roku przez- podejrzewamy kogoś z jego otoczenia.Wartość artystyczna żadna ale historyczna i pamiątkowa-owszem.Jest podniszczony bo wiele lat leżał zwinięty w rulon w szafie .Teraz wisi rozwieszony na ramie i czeka na renowację.Do tego jest książka z 1936 roku-Dzieje i Czyny wodza Narodu -o Piłsudzkim.Myślę,że to będzie prawdziwe dziedzictwo i pamiątka dla moich dzieci.
I w kontekście tego pozwolę sobie na uwagę-smutne jest to,że ostatnio tyle Polaków mówi tyle o Polakach budując mur między jednymi i drugimi.Że jeżeli ktoś kto ma odmienne zdanie i jeszcze ośmiela się je głośno mówić jest "be".Pamiętam czasy "w których słuszna była jedynie droga którą wyznaczała partia".
I to jest mój jedyny komentarz do ostatnich dni i już więcej nic na ten temat....wolę swoje roślinki,robótki i muzykę.Jeżeli kogoś uraziłam-przepraszam
Teraz słucham Gregorian


I trochę wiosny









narodziny paproci

9 komentarzy:

  1. Oryginalny dzban. Fajnie, że w pewnych, delikatnych kwestiach potrafiłyście dogadać się z siostrą. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy dzbanek. W ogrodzie u Ciebie rzeczywiscie wiosna. POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny ten dzbanek. Bardzo mi się spodobał. Uwielbiam takie rodzinne pamiątki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowity ten dzbanek!
    Piękne zdjęcia ogrodu!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny dzbanek. Super zdjęcia roślin.

    OdpowiedzUsuń
  6. nie ma za co przepraszac,podziwiam ludzi ktorzy potrafia wypowiedziec swoje zdanie bez obrazy dla innych jeli ktos sie czuje urazony to jego sprawa,chyba nie wazne co posiadamy po innych czy cos jest drogocenne czy nie ,wazne ze cieszy i cenimy to sobie ,bo dla nas ma to wartosc :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny ten dzbanuszek - ale najważniejsze, że potrafiłyście z siostrą tak zgodnie i sympatycznie podzielić pamiątki rodzinne. To na prawdę cenna rzecz - miłość i zrozumienie a nie kłótnie i awantury...o przedmioty. Masz rację Aszko nie ma co sobie głowy zawracać politycznymi sprawami - kwiatki są dużo piękniejsze i przynajmniej cieszą oczy. Pozdrawiam Cie cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna rodzinna pamiątka i ta wiosna w ogrodzie mhmmmmmmm!

    OdpowiedzUsuń
  9. dzbanuszek przedziwny i ładny, taki inny po prostu...i wiosna w twoim ogrodzie piękna!A poglądy są Twoje i dobrze, że w delikatny sposób potrafisz powiedzieć co myślisz!Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger