18:04

Róże wielokwiatowe

Kontynuuję wątek różany bo powolutku zbliża się koniec zimy i czas kończyć "chwalenie" się swoimi kwiatkami.Już niedługo będą nowe zdjęcia i nowe moje "achy" i "ochy".
Róże wielokwiatowe tzw.rabatowe,Są to  krzewy róż powtarzających kwitnienie,z rozgałęzionymi pędami i licznymi pączkami kwiatów;wysokości pomiędzy 50 a 90 cm.Grupa o największym bogactwie form kwiatowych.Przy ich uprawie nie da się popełnić wielu błędów,gdyż sa wytrzymałe,łatwe w uprawie i kwitną obficie.Mogą rosnąć w towarzystwie innych roślin i,sadzone w mniejszych lub większych grupach na rabatach.Zwracają uwagę z bliska i daleka.
Stosując porównania do wystroju stołu dla mnie róże wielkokwiatowe są takim wypełnieniem. Tak jak serwetki,filiżanki,wazoniki itd,na stole tak te róże w ogrodzie sadzone po kilka wypełniają puste miejsca Jak by wyglądał stół gdybyśmy postawili tylko np.wazę i talerze i półmiski.Pusto a jak dodamy całą galanterię stołową to robi się zaraz "przytulnie".Ideałem by było gdyby urządzić ogród w jednej tonacji kolorystycznej-stół zastawiony wieloma kolorami wygląda "nerwowo".Nie udało mi się tak zrobić ale już jesienią poprzesadzałam np,żółte poza część różową.Nie wiem jak to wyjdzie kolorystycznie w tym roku.To co sadziłam jesienią starałam się dobierać kolorami ale...czasami nie kolor a kwiat decyduje o zakupie
A to moje wielokwiatowe
Dronning Margarethe






Jesienią dokupiłam jeszcze
Lions Rose-kolejna
Rosenfee
Vanilla -3 szt
Samba Rio
Kristal
Barleburg
Degenhard -3 szt
Bonika -2 szt

Zdjęcia może nie najlepszej jakości ale nie chciałam wklejać zdjęć róż gotowych tylko te co rosną u mnie.Może w tym roku będzie lepiej

3 komentarze:

  1. Oj daje ta różyczka w kość. I jej starsza siostra też.... I dopiero teraz zauważyłam, jaki ma nosek opalony

    OdpowiedzUsuń
  2. "Różyczka" przebiła nawet Herculesa. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. To ostatnie zdjęcie bez dwóch zdań..
    Najpiękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger