15:17

Black Baccara


                                         Meilland-2000

podobno nie ma czarnych róż ale jest....Black Baccara.Najciemniejsza z moich róż
Wg.opisów
Wysokość-1,2 do 1,8 m
Kolor ciemnoczerwony
Bez zapachu kwitnie wielkokrotnie
Kupiłam ją latem 2009 r

posadziłam obok gipsówki


kwitła bardzo ładnie


zachwyciły mnie jej aksamitne ciemne kwiaty.Niestety chorowała na plamistość.Pod koniec lata mimo oprysków był od dołu goła.Przesadziłam ja na nową rabatę z różami czerwonymi i białymi i jestem ciekawa efektu.Mam również ,że przeżyje zimę bo one takie kapryśne są.
Latem dokupiłam jeszcze inne czerwone-pomimo wewnętrznego zakazu kupowania róż wielkokwiatowych.
Mam nadzieję,że trochę rozgrzałam widokiem tej róży zmarzniętych w ten mrożny dzień.


3 komentarze:

  1. Szkoda że bezwonna ... róże mają jeden z najpiękniejszych zapachów wśród roślin. Razem z nimi uwielbiam zapach lilii, hiacyntów (choć jestem pewnie w mniejszości :P), frezji, wanilii. Cyklameny pachną tak śmiesznie, nie jest to zapach piękny ale ciekawy. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Lilie pachną obłędnie.Mam kilka i wiosna chcę dosadzić.Zapach czuję aż na tarasie odległym kilkanaście metrów od ogrodu.
    Moje róże kwitły dopiero pierwszy sezon i zauważyłam,że najintensywniejszy zapach ma Luise Odier, Madam Issak Pereire i Mchowa -historyczne

    OdpowiedzUsuń
  3. to prawda tez ja mam w ogrodzie i ostatni zakwitla mi w grudniu przed swietami,osobiscie nie przepadam za rozami ,ze zauroczyla mnie swoim kolorem :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger