22:34

Pulpety i nie tylko


W tym roku postanowiłam zaeksperymentować-robię to po raz pierwszy.Pulpety rybne w zalewie

kupiłam kg ryby,zmiksowałam z jajkiem ,bułką namoczoną w mleku i przyprawami.Robiłam kuleczki ,obtaczałam w mące i smażyłam.Nie ukrywam,że kilka zjadłam....ugotowałam zalewę -woda,przyprawy -sól,pieprz,ziele,listek,cebula-pogotowałam trochę,dosłodziłam,wlałam ocet i zagotowałam.Gorącym zalałam pulpeciki,zamknęłam i czekam na efekt.W ten sposób robię inne ryby ale nigdy pulpety.
Upiekłam też 2 pierniki staropolskie i trochę pierników z ciasta które leżakowało w lodówce kilka tygodni.Nie ukrywam-dobre są.

Nie ucieknę od tematu ogrodowego ale aż się boję.Westerland wypuścił w tym roku 3 długie  pędy i obawiam się,że mogły zmarznąć.Dzisiaj wyszłam do ogrodu popatrzeć jak się krzaczki mają.I mam nadzieję,że że to co widziałam to nie jest to....

Jałowce i cyprysiki posadziliśmy kilka lat temu jako kilkucentymetrowe sadzonki kupione okazyjnie [nie było centrów ogrodniczych.Cyprysików było 4 ale zimą pędzący samochód wpadł w poślizg i przejechał się po ogrodzie ścinając 2 malutkie drzewka.Teraz pewnie zatrzymał by się na płocie.Jałowce wyrosły na wielkie krzaczory  sięgające parapetu latem dając schronienie  naszej suni-Nowofunlandowi- Dianie.Pełno pod nimi dołów.Natomiast cyprysiki wyrosły na potężne drzewa dające z kolei schronienie ptakom Lubię symetrię a po stracie tamtych  2 ilekroć widzę je z odległości czuję "zgrzyt.Nie rosną "po mojej myśli"




 
Takie mam widoki w oknie
Teraz doszedł jeszcze ten

2 komentarze:

  1. a ja kochana ci powiem, że takie świąteczne pulpety rybne to u mnie tradycja rodzinna :) generalnie zalewa taka sama jak na opiekańce, ale całokształt.... PYCHOTKA :):):):)
    Wielkie buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Mirelko,ryby robię różne.Pulpety w pomidorach,w warzywkach zalane galaretką ale takich nie robiłam..Dzisiaj zjadłam jednego ,jest dobry i mogę dać na stół.Lubię ryby pod każdą postacią i już czekam Wigilii

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger