19:08

Kwiatki domowe


Zielony Zakątek-nie może w nim zabraknąć kwiatów w domu.Zima to taki okres kiedy mam dla nich więcej czasu i doceniam ich wkład w tworzeniu dobrego klimatu w domu

mam ich sporo,lubię duże kwiaty w domu .Największy to gigant-Monstera-mam z nią prawdziwy ale miły problem

sięga sufitu -prawie 3 m i rośnie dalej.W tym roku nie dawałam mu dużo "odżywek",żeby trochę spowolnić wzrost ale mimo wszystko wypuszczał nowe pędy.Prawdopodobnie odpowiada mu klimat.Stoi na środku pokoju przytulony do filara .Jest odwrócony do południowego okna ale światło pada na niego rozproszone,ma też światło rozproszone z okna południowo zachodniego i zachodniego.Nie padają na niego bezpośrednio promienie słońca.Dając mu nową donicę wymieszałam siemię z obornikiem wysuszonym i to była chyba dla niego dobra pożywka.Liście ma ogromne,łodygi podwiązuję do haczyków wbitych w ścianę.Wczoraj w ten sam sposób podwiązałam jej córkę która też rośnie jak oszalała.Pokój jest przed remontem i zastanawiam się co z nimi zrobię na czas robót.Ale tym będę martwić się potem.....
Drugi okaz to hoja.Splatana,poplątana wypuszcza co raz dłuższe pędy. W ubiegłym roku przesadzałam ją,rozdzielałam trochę i w tym roku nie kwitła.A szkoda -bo lubię jej zapach unoszący się wieczorem w całym domu.


To jedna z jej "córek"Zauważyłam,że hoje nie lubią przestawiania,moje rosną cały czas w tym samym miejscu,światło pada na nie z tej samej strony,nawet jak biorę je do "kąpieli" to potem wieszam tak jak wisiały.I mam wrażenie,że lepiej kwitły jak miały ciasną doniczkę.Hoja to taka bezproblemowa zielona roślina.Jest ich dużo gatunków ale nie będę się bawić w kolekcjonowanie.Wystarczy mi to co mam.Jest jeszcze jedna ukorzeniona do wsadzenia ale ją poprowadzę na pniu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Zielony zakątek , Blogger